רפלקסולוגיה לחיזוק ואיזון מערכת החיסון

מאת: ליאת אפרתי

החורף כבר ממש בפתח וזהו בדיוק הזמן להכין את גופינו לקראתו,
אז לפני שהשפעת וההצטננויות פוקדות אותנו, קבלו דרך אפקטיבית ואפילו נעימה לחזק את מערכת החיסון ושאר מערכות הגוף ולעבור את החורף בשלום



המערכת החיסונית היא ההגנה של הגוף מפני חיידקים, וירוסים ופולשים אחרים. בלוטת התימוס, הטחול, השקדים, האנדואידים ובלוטות הלימפה, יחד עם מגוון של תאי דם לבנים עובדים כולם בשיתוף פעולה על מנת להגן על הגוף.
מערכת הלימפה היא רשת של נימים, כלי דם וצינורות וממלאת תפקיד מכריע בתגובת מערכת החיסון של הגוף.

אנשים רבים סובלים מעייפות,אלרגיות, גודש בסינוסים, מתח, הצטננות, שיעולים טורדניים ועוד..
בנוסף, המתחים והעומסים היומיומיים אותם אנו חווים, מחלישים ומוציאים את המערכת החיסונית מאיזון.

רפלקסולוגיה היא דרך נעימה ויעילה המסייעת ברגיעה כללית, תוך כדי חיזוק ואיזון המערכת החיסונית.

 
איך מסייעת הרפלקסולוגיה בחיזוק ואיזון מערכת החיסון?
הטיפול הרפלקסולוגי פועל על כל כף הרגל תוך התמקדות ברפלקסים של בלוטות הלימפה. הטיפול מסייע לשמור על זרימת הדם ועל מאזן הנוזלים עם השפעות מועילות על זרימה חופשית של הלימפה. בנוסף, הטיפולים מסייעים למערכת הנשימה לעבוד בצורה יעילה יותר ובכך משתפרת זרימת הלימפה ומערכת החיסון יכולה לתפקד בצורה טובה יותר.

רפלקסולוגיה מומלצת אף כטיפול מונע ובשילוב של תזונה נכונה, ניתן לחזק ולאזן את המערכת החיסונית. התוצאה היא פחות הצטננויות ואפשרות לתפקד טוב יותר במצבי לחץ.

ככל שטיפולי הרפלקסולוגיה נעשים בצורה קבועה יותר, כך הם מסייעים יותר בתחזוקת הגוף ושומרים עליו חזק ובריא.

ומה אומרים המחקרים?
במחקר קליני הנערך בסין ב-1996 על 57 תינוקות הסובלים מאסטמה ואשר קיבלו טיפול רפלקסולוגי במשך 3-5 ימים, נמצא כי הרפלקסולוגיה יצרה עמידות גבוהה יותר לאלרגנים בשאיפה. כמו כן, המערכת החיסונית של הנבדקים התחזקה וספירת תאי הדם הלבנים עלתה. שיעור הריפוי היה 96.49%.

מחקר נוסף משנת 2000, אשר נעשה גם הוא בסין, בדק קבוצה של 37 גברים ונשים אשר סבלו מנזלת אלרגית. הנבדקים טופלו ברפלקסולוגיה, טיפולים של 20 דקות. לעומתם, קבוצה אחרת קיבלה תרופות קונבנציונאליות לטיפול באלרגיות. תוצאות המחקר הראו כי הרפלקסולוגיה נמצאה יעילה בטיפול והקלה על נזלת אלרגית ובטיפול באלרגיה באופן כללי, לא פחות מהטיפול הקונבנציונאלי.

ולסיום, תיאור מקרה הנחקר ב-1993, מדבר על בחור בן 24 עם דלקת בדרכי הנשימה העליונות. תסמיני הדלקת כללו, חום, כאבי ראש וכאבי גרון. המטופל קיבל טיפולים רפלקסולוגים של 20 דקות, זאת לאחר טיפולים לא מוצלחים של תרופות סיניות ומערביות. שיפור נרשם כבר מהטיפול הראשון. המסקנות שאליהן הגיעו החוקרים מתיאור מקרה זה הן, כי הטיפול הרפלקסולוגי נמצא יעיל בטיפול בזיהום מערכת הנשימה העליונה, ובמקרה הזה, אף יותר מהתרופות הקונבנציונאליות.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

קקאו, שוקולד ומה שביניהם..

כדורי אורז ממולאים בירקות