קקאו, שוקולד ומה שביניהם..

קקאו, שוקולד ומה שביניהם..

מי מאיתנו לא אוהב שוקולד? אך עם זאת, רובינו  לעיתים נמנעים או חוששים לאכול מפאת ריבוי הסוכר, הקלוריות ו"כי זה משמין"


המרכיב העיקרי בשוקולד, הוא הקקאו. הקקאו נחקר רבות וכיום נחשב למזון על. הקקאו מכיל נוגדי חמצון בריכוז גבוה, המגנים עלינו מפני מחלות, נזקי הגיל והדנ"א. בנוסף, הקקאו עשיר במגנזיום, מינרל חיוני לתפקודים רבים בגוף, כגון תפקוד הלב, המוח והמעיים. המגנזיום מרגיע כאבי מחזור, מרפה שרירים ומסייע בבניית עצמות חזקות. מינרלים נוספים הנמצאים בקקאו הם, ברזל, אבץ, מנגן וכרום.
 קקאו (בפני עצמו, לא השוקולד), הוא אחד מהמזונות הטובים ביותר להפחתה במשקל, משום שהוא מאופיין בפרופיל תזונה יוצא מן הכלל, והוא מכיל את המינרלים ואת מולקולות הפנילאתילאמינים, שמדכאים את התיאבון. בנוסף, עשיר הקקאו בטריפטופן, שהיא חומצת אמינו חיונית. זוהי חומצת אמינו המשפרת את מצב הרוח וחיונית לייצור סרטונין. אלה הם רק חלק מהיתרונות הרבים של הקקאו.
אם כך, אתם ודאי שואלים, האם זה אומר שאפשר להתחיל ולהסתער על השוקולד? וובכן, לא בדיוק. מוצרי השוקולד הנמכרים ברשתות השיווק הם לרוב רווים בסוכר, שמנים מוקשים ועוד רכיבים מעובדים, הפחות בריאים לנו. כשאתם קונים שוקולד חשוב לבדוק שכלל מוצקי הקקאו יהיה לפחות 70%.

מצרפת לכם מתכון להכנת חטיפי שוקולד בריאים וטעימים בבית, במינימום עבודה:

פרלינים/ טראפלס טעימים ובריאים
חומרים:
1 כוס אבקת קקאו
10 כפות שמן קוקוס מכבישה קרה
10 כפות סירופ מייפל אמיתי
מעט קקאו לציפוי הכדורים

הכנה:
מערבבים יחד את כל החומרים ומכניסים למקפיא ל-40 דקות.
לאחר 40 דקות, מוציאים מהמקפיא *ויוצרים כדורים קטנים יחסית, מצפים כל כדור בקקאו ומסדרים בתבנית או צלחת.
מומלץ לשמור בהקפאה.

לגרסה ללא המייפל, ניתן להשתמש בהמתקה של 10 תמרים מזן מג'הול בצורה הבאה:
מגלענים את התמרים, מניחים את התמרים בסיר, מוסיפים כ-5 כפות מים ומחממים על אש קטנה עד לריכוך (כ-6 דקות), מעבירים למעבד מזון, טוחנים למשחה חלקה ומוסיפים את שאר המרכיבים.

*במקום ליצור כדורים מהעיסה, ניתן להשתמש בתבנית מיוחדת לפרלינים או לקרח (מסיליקון), להסיר בעדינות לאחר 40 דקות ולצפות בקקאו. 

בתיאבון :)


כוני


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מרק שעועית

מאפינס בננה ושיבולת שועל ללא קמח