פוסטים

מציג פוסטים מתאריך מאי, 2015

עוגת שמרים "שוקולד" טבעונית ללא סוכר

תמונה
עוגת שמרים "שוקולד" טבעונית ללא סוכר
העוגה הזו טעימה להפליא, עשירה ובעלת טעם שוקולדי. אין בה סוכר או כל ממתיק אחר ועל כן היא מתאימה גם לסוכרתיים, למי שמעוניין לשמור על המשקל  ולשוחרי הבריאות בכלל. דרך נפלאה ליהנות מטעם נפלא, ללא רגשות אשם..

מרכיבים ל-2 תבניות אינגליש קייק:
לבצק: 4 וחצי כוסות קמח מלא 2 כפות שמרים יבשים 4 תמרים מזן מג'הול טחונים במעבד מזון עם מעט חלב סויה/אורז (ממליצה על חלב סויה אדום של "אלפרו" ללא סוכר או מלח או חלב אורז של חברת "ויטאריז") 10 כפות שמן זית (אל דאגה הטעם אינו מורגש כלל באפייה) 6 כפות גדושות רסק תפוחי עץ ללא  תוספת סוכר או ממתיקים מלאכותיים (ניתן להכין רסק תפוחי עץ בקלות בבית ע"י קילוף של 3 תפוחי עץ, לחתוך לקוביות, להכניס למיקרו עד שמתרכך ולטחון במעבד מזון) מעט מים.
למילוי: 500 גרם תמרים מזן מג'הול מעט מים 1/2 כפית תמצית וניל אמיתית כף טחינה גולמית 4 -5 כפות אבקת קקאו 1/2 כוס אגוזי מלך או אגוזי לוז מעט חלב סויה/אורז
הכנת הבצק: מערבבים את כל חומרי הבצק מלבד המים. מוסיפים מים בהדרגה עד שמתקבל בצק לא יבש מידי אך גם לא דביק. יוצרים …
תמונה
קרקרים טעימים ובריאים
קרקרים פשוטים להכנה, ללא קמח חיטה ומחומרים בריאים ואיכותיים. כמו למשל, שיבולת שועל, דגן מזין ביותר. שיבולת שועל מפחיתה רמות כולסטרול רע ורמות סוכר ומפחיתה סיכויים לחלות במחלות לב וכלי דם. בנוסף היא מסייעת בתהליכי עיכול, הודות לסיבים המסיסים, אשר מסייעים גם בתהליכי הרזייה. היא עשירה בחומצת האמינו טריפטופן, ההופכת בגוף למלטונין ומסייעת בשיפור איכות השינה. הקרקרים הולכים מצוין עם טחינה, אבוקדו או כל ממרח אהוב אחר.

חומרים: 3/4 כוס זרעי פשתן טחונים (מומלץ לקנות שלמים ולטחון בבית במטחנת תבלינים) כוס קמח טפיוקה כוס וחצי שיבולת שועל טחונה או קמח שיבולת שועל כוס קמח חומוס 1/2 כוס שמן זית 3/4 כוס שומשום 3 כפות זרעי קימל שלמים (לא חובה אבל מוסיף המון) 1-2 כפיות מלח מים
הכנה: מחממים תנור ל-180 מעלות
מערבבים את כל החומרים, מלבד המים. מוסיפים מים ומערבבים בהדרגה עד שמתקבל בצק דביק יחסית.
משטחים בעזרת האצבעות על תבנית מרופדת בנייר אפייה
חורצים עם סכין פסים לאורך ולרוחב, ליצירת צורות רצויות.
אופים בתנור עד להשחמה. 
בתיאבון